The Last of Us serisinin arkasındaki ünlü oyun geliştirme stüdyosu Naughty Dog, merakla beklenen The Last of Us Online‘ın resmi olarak iptal edildiğini duyurdu. Bu karar, başlangıçta stüdyonun en iddialı girişimi olarak kabul edilen bu proje hakkında aylarca süren spekülasyon ve belirsizlik sonrasında geldi.
İptal duyurusu, The Last of Us Factions topluluğuna getirebileceği hayal kırıklığını kabul eden içten bir blog yazısı aracılığıyla yapıldı. Naughty Dog, bu zorlu kararın verilme süreci hakkında bilgi verdi ve The Last of Us Part 2 geliştirilirken bile multiplayer projesinin ön prodüksiyon aşamasında olduğunu ve arkasındaki ekibin yoğun bir mesai harcadığını belirtti. İptal kararının arkasındaki sebebi tam olarak bilmesek de yapılan açıklama, Naughty Dog’un köklerine dönmek istediğini ve live service oyunlar yerine hikaye odaklı oyunlara odaklanma isteğini ortaya koyuyor.
Naughty Dog tarafından yapılan açıklamanın tam hali şu şekilde:
“Birçoğunuzun The Last of Us Online adını verdiğimiz projeyle ilgili haberleri beklediğinizin farkındayız. Bunu söylemenin kolay bir yolu yok. Bu oyunun geliştirilmesini durdurmak için inanılmaz derecede zor bir karar verdik.
Bu haberin pek çok kişi için, özellikle de multiplayer projemizi hevesle takip eden The Last of Us Factions topluluğumuz için zor olacağını biliyoruz. Stüdyo olarak biz de aynı şekilde üzgünüz, çünkü bunu sizinle buluşturmayı dört gözle bekliyorduk. Bu karara nasıl vardığımızın arka planını sizlerle paylaşmak istedik.
The Last of Us Part II üzerinde çalıştığımızdan beri bu oyun ön prodüksiyon aşamasındaydı ve multiplayer ekibi üzerinde çalışıyordu; benzersiz olduğunu ve muazzam bir potansiyele sahip olduğunu düşündüğümüz bir deneyim yarattık. Multiplayer ekibi bu süre zarfında The Last of Us Online konseptini yineledikçe vizyonları netleşti, oynanış daha rafine ve tatmin edici hale geldi ve biz de gittiğimiz yön konusunda heyecanlıydık.
Tam zamanlı geliştirme sürecine geçme aşamasında, tutkumuzun odak noktası daha net bir hale geldi. The Last of Us Online’ı piyasaya sürmek ve desteklemek için stüdyo kaynaklarımızı yıllarca oyunun çıkış sonrası sonrası içeriklerine odaklamamız gerekecekti ve bu da gelecekteki tek oyunculu oyunların gelişimini ciddi şekilde etkileyecekti. Bu nedenle, önümüzde iki yol vardı: sadece live service oyunları stüdyosu olmak ya da Naughty Dog’un mirasını belirleyen tek oyunculu hikaye oyunlarına odaklanmaya devam etmek.
Stüdyoda bu projede emeği geçen herkesle son derece gurur duyuyoruz. Bu oyundan öğrendiklerimiz ve teknolojiye yaptığımız yatırımlar, projelerimizin geliştirme sürecine katkı sağlayacak ve stüdyo olarak gittiğimiz yönde çok değerli olacak. Naughty Dog’da üzerinde çalıştığımız birden fazla iddialı, yeni tek oyunculu oyunumuz var ve hazır olduğumuzda daha fazla detay paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.
O zamana kadar, yıllar boyunca verdiğiniz destek için topluluğumuza inanılmaz derecede müteşekkiriz.”
The Last of Us evreninde geçecek multiplayer projesinin iptali hakkında ne düşünüyorsunuz?