No Man’s Sky evreni her ne kadar karmaşık gözükse de aslında çok sayıda basit prensiplerin birleşmesiyle oluşmuştur fakat No Man’s Sky evreninin nasıl oluştuğuna bakalım oyunun geliştirici firması Hello Games’in kurucusu Sean Murray ne diyor.
Inverse isimli bir web sitesine konuşan Sean Murray şu sözlere yer verdi:
“Çok fazla bir büyü gerekmiyordu, sadece oldukça basit bir kimya vardı. Güneş ışınlarını, şiddetini, açısını, zemindeki mineraller ve türleri belirlemek gerekiyordu.” “Zor kısmı hayvanlar. Basitçe, motor farklı değişkenlere bakar, kendisine hangi hayvanın etrafındakilerini seveceğini sorar ve değişik seçeneklerden birini seçer. Bazen ise birkaç hayvanı kombine eder- örneğin hayvan aslanın gövdesine, gergedanın kafasına ve ceylanın bacaklarına sahip olur.”
” Otomatik bir şekilde ağırlığı dengeleyen ve iskeleti ayarlayan bir sistem geliştirdik. Böylece iskeleti doğru bir şekilde oluşturmak için bir sürü deney yapmamız gerekti çünkü küçük bir gövdeye sahip bir hayvan büyük bir kafaya sahip olamaz, öyle olursa kafası düşer.”
“Doğal olarak farklı olan kaynaklar hangi bölgede hangi tür bitkinin yetiştiğini etkiler. Her ağacın her yaprağı çeşitli lekelere( burada leke derken yaprağı oluşturan maddelerden bahsediyor olabilir) sahiptir. İngiltere ve Almanya’da klorofil baskın, bu çoğu yaprağımızın yeşil renkli olmasının nedeni. Başka ülkelerde, yapraklar daha sarı ve Japon kiraz çiçeği kırmızı, yani bu farkları görmek kolay.”